Blagovna Znaka 4

Za blagovno znamko SENCOR se je zgodba začela več kot 20 let pred njenim nastankom. Japonska se je ukvarjala z vprašanjem, kako zagnati svoje gospodarstvo, opustošeno od vojne, in eden od načinov za to je bil nakup znanja in izkušenj iz ZDA in Evrope, ki ga je podpirala vlada, za kar so Japonci vložili več kot milijardo dolarjev. Nad Japonsko se je dvignil svetel nov začetek – elektronika. Predvojna podjetja (Panasonic, Hitachi, Sharp) so spremljala nova podjetja – Sony, Akai, Sanyo, Aiwa in od leta 1969 rudi SENCOR. Bilo je v poznih šestdesetih letih prejšnjega stoletja, v času vznemirjenja in revolucionarnih sprememb po vsem svetu, kar je pomenilo pomemben preobrat za Japonsko in njena elektronska podjetja. Uvožene tehnologije niso bile kos povpraševanju, kar je povzročilo padec, naloga pa je bila revolucionaren zagon japonskih lastnih raziskav in razvoja, odkrivanje novih tehnologij, novih izdelkov in japonski tehnološki čudež se je lahko začel.

Avtor Rob Kirkpatrick je leto 1969 označil za “leto, ki je spremenilo vse.” Američani so hodili po Luni, Rusi so osvojili Venero. Rodil se je internet – prvi računalnik je bil povezan v omrežje. Presadili so prvo umetno srce. Vojna v Vietnamu je bila v polnem teku in spontane protivojne demonstracije so postajale vse močnejše, vrhunec pa so dosegle na festivalu v Woodstocku.

Rodil se je punk. … In v tem nizu dogodkov, sredi nemirnega in revolucionarnega časa, je bil na Japonskem ustanovljen SENCOR. Blagovna znamka tisočerih src (SEN je japonsko za 1.000, COR je latinsko srce). Vsak mora v to, kar počne, vložiti vse srce, sicer je to obdobje, v katerem človek ne more uspeti. Pogumnim srcem, željam in bistri domišljiji so dodali tradicionalno japonsko disciplino, delovno etiko in perfekcionizem. V logotipu se je pojavilo majhno rdeče sonce (črka “O”). Je eden najbolj pomenljivih simbolov na Japonskem, deželi vzhajajočega sonca. Za SENCOR pa je bila ta “rdeča pika” tudi zaveza: “Kakovost naših izdelkov bo kmalu primerljiva z absolutno večino elitnih svetovnih blagovnih znamk” (takrat jo je zastopal Blaupunkt s svojo legendarno modro piko v logotipu) .

V devetdesetih letih je SENCOR postal evropsko podjetje. Upravljajo ga iz Evrope, izdelke izdelujejo v Aziji in v evropskih državah, vendar pa je njegovo srce seveda ostalo na mestu, na Japonskem.